Nincs telitalálatos a hatos lottón
A 21. héten megtartott hatos lottó számsorsoláson a következő számokat húzták ki: 1, 4, 18, 26, 33, 36. 6 találatos szelvény nem volt; az 5 találatos szelvényekre 444 720; a 4 találatos szelvényekre 7950; a 3 találatos szelvényekre 1740 forintot fizetnek.
Blogolj!

Autózni szükséges

Azt írja az újság, hogy többnyire eléri majd az országhatárokat és a megyeszékhelyeket a gyorsforgalmi úthálózat 2022-re. Néhány esetben még kérdéses a megvalósítás időpontja, máskor meg csak az előkészítés fért bele a financiális keretbe – legalábbis egyelőre.

A polgár, ha magyar és ha vidéki – vagy ha sokat autózik szerte az országban –, tisztában van vele, hogy két Magyarország létezik. Az egyik, a szerencsésebbik, amelynek remek (jó, elfogadható; nem kívánt rész törlendő) az összeköttetése szép hazánk más egyéb tájegységeivel, a másik meg a peches, amelyiket megközelíteni leginkább a levegőből lenne szerencsés. S nem kell ehhez eldugott zsákfalunak lenne, ott van például Sopron példája, ahová az utazás Budapesttől Győrig az M1-esen  évtizedek óta móka és kacagás, onnan azonban – Csornán át – egészen a leghűségesebb városig maga a szűnni nem akaró rémálom. Mióta épülget az M85-ös, már jobb a helyzet, de még mindig jó néhány falun kell keresztülbumlizni, és akkor hol van még az országhatár.

Oké, az Egyesült Államokat Chicagótól Santa Monicáig átszelő, mára alaposan lepukkant Route 66-nek is megvan a maga diszkrét bája, de egy fél ország mégsem lehet Route 66.

Már csak azért sem, mert azok a vidékek, települések, amelyek nem közelíthetőek meg a XXI. században a XXI. századi igényeknek megfelelően, mintha nem is léteznének a piac számára. S az az ország, amelyen legfeljebb átvergődni lehet, s nem áthaladni, óhatatlanul hátrányba kerül a gazdasági versenyfutásban.

Magyarország földrajzi fekvése okán nem átugorható szereplője az európai közlekedésnek, a nemzetközi teherforgalom számos kulcsfontosságú tranzitútvonala halad itt át a Balkánról, Dél-Kelet Európából, Ukrajnából és Romániából elsősorban Ausztria, valamint Szlovénia és Szlovákia felé. Az unió persze csakis azon beruházásokat finanszírozza, amelyeknél az utak a transzeurópai hálózathoz kapcsolódnak. A többi nincs az érdekkörében, így azoknál az építkezések költségeit saját zsebből kell állnia az országnak; erre 2020-ig 600 milliárd adóforintot szán a kormányzat.

Ez irdatlan pénz, de nincs mi tenni; az útfejlesztést az EU-s forrásokra építkező vasútfejlesztés nem válthatja ki, legfeljebb kiegészítheti.

Nemcsak hajózni, autózni is szükséges.

https://hatizsak.blogstar.hu/./pages/hatizsak/contents/blog/29318/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?